lauantai 3. marraskuuta 2012

Äidin 50v -juhlat

Äitini juhli eilen 50 -vuotispäiväänsä ja pyysi minua tekemään kakut juhliin. Tällaisia kakkuja sinne syntyi!

Kinuskikakku hedelmä- ja appelsiinitäytteillä. Olin erityisen tyytyväinen kakun pursotuksiin! Tällä kertaa ne onnistuivat oikein mukavasti. :) Kakkua varten kokeilin etukäteen kahdenlaisia kinuskikastikkeita, mutta päädyin "perinteiseen" kinuskikastikkeeseen, johon tulee samassa suhteessa fariinisokeria ja kermaa. Toinen ohje oli Timo Aleniuksen Mestari Aleniuksen kakkuklassikot -kirjasta. Ei sekään huono ollut, mutta tykkään enemmän tuosta fariinisokerin ja kerman liitosta.


Lohikakku, jossa täytteenä läjäpäin tuorejuustoa, kylmäsavulohta ja lämminsavulohta. Koristeena jääsalaattia ja kukkasia eri tavoin tehtynä. Ns. kermaruusujakin kokeilin tehdä tuorejuusto-smetanaseoksesta.  

Tämä on minun perinteinen kinkkukakku, jota saan varmaankin tehdä maailman tappiin asti... Ikuinen suosikki meidän suvussa! :D Oon nyt tykästynyt noihin erilaisiin kukkakoristeisiin, joten niitä on nähtävillä voileipäkakuissa.

Näiden kakkujen lisäksi tein vielä mangojuustokakun, mutta siitä minulla ei ole jakaa kuvaa. Äidin kakkukoristeesta liitän kuvan tähän postaukseen myöhemmin! Tilasin sen Merjan Marsipaanipuodista ja olin kyllä erittäin erittäin tyytyväinen! Vieraatkin olivat sitä ihastelleet kovasti. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti